نسل جدید i10 رونمایی شد

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک  چندی پیش گزارشی نگران‌کننده از وضعیت وخیم فروش خودروهای سایز کوچک در اروپا منتشر شد که طی آن پیش‌بینی شده بود این گونه از محصولات در آستانه انقراض قرار دارند. زنده نگاه داشتن این تیپ از خودروها سال به سال سخت‌تر می‌شود. با این حال هیوندای هنوز تسلیم این فضا نشده است.

این خودروساز کره‌ای با رونمایی از جدیدترین محصول خود که در سگمنت A قرار دارد بار دیگر امیدها به بازگشت هاچ‌بک‌های سایز کوچک را زنده کرده است.

در واقع این سومین نسل از هیوندای i10 است که توسط کره‌ای‌ها عرضه می‌شود. خودرویی که از نظر و زیرساخت با خواهرخوانده خود کیا پیکانتو شباهت‌های فراوانی دارد.

هیوندای i10 مدل 2020

با اینکه پیش‌تر تیزرها و رندرهایی از این خودرو منتشر شده بود ولی باید اعتراف کرد که تمام گمانه‌زنی‌ها برای چهره نهایی مدل جدید نزدیک به واقعیت نبوده است. حقیقت آن است که هیوندای i10 جدید از نظر زبان بصری یک پیشرفت محسوس را تجربه کرده است. این خودرو نسبت به نسل قبلی 20 میلی‌متر عریض‌تر و البته 20 میلی‌متر هم کوتاه‌تر شده است. با این حال فاصله محوری و طول آن هم‌چنان مثل قبل است.

ماهیت این خودرو فضا را برای عرضه نمونه اسپرت‌تر آن یعنی سری N Line به خوبی فراهم آورده است. به خصوص حالت جسورانه چراغ‌ها و جلوپنجره و البته اگزوزهای دوبل.

کابین نسل جدید هیوندای i10

با حضور در داخل کابین هیوندای i10 میزان پیشرفت و توسعه هیوندای را بهت درک می‌کنیم. جایی که یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با سیستم عامل اپل و اندروید تعبیه شده است. شارژ بی‌سیم، اپلیکشین تلفن NIFTY و سیستم کنترل تهویه مطبوع از دیگر آپشن‌های این خودرو هستند.

از نظر ایمنی هیوندای i10 با فراهم آوردن سیستم ترمز اضطراری، دوربین جلو که هم قابلیت تشخیص خودرو و هم عابر پیاده را دارد، توانسته خود را در حد و اندازه‌های یک خودروی لوکس مطرح کند.

پیشرانه اصلی هیوندای i10 شامل پیشرانه‌ای یک لیتری با 67 اسب‌بخار قدرت و 96 نیوتن‌متر گشتاور است. البته نمونه قوی‌تر 1.2 لیتری با 83 اسب‌بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور هم در دسترس خواهد بود. جعبه‌دنده استاندارد 5 سرعته دستی و نمونه آپشنال آن 5 سرعته اتوماتیک است. این خودرو قرار است در نمایشگاه ماه آینده فرانکفورت رونمایی شود.

منبع:خودروتک

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه رنو تلیسمان و تویوتا کمری 2016

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه پژو 508 و هیوندای آزرا

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

مقایسه هیوندای سوناتا و هیوندای آزرا

معرفی هیوندای آزرا 2018 کرمان موتور

مقایسه هیوندای سانتافه و هیوندای وراکروز

مقایسه هیوندای وراکروز و فولکس واگن تیگوان

مقایسه هیوندای وراکروز و رنو کولئوس

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها