نتایج مطالعهٔ جی‌دی پاور دربارهٔ کیفیت اولیهٔ خودروها در سال 2019

فهرست مطالب


جی‌دی پاور نتایج مطالعهٔ سال 2019 دربارهٔ کیفیت اولیهٔ خودروها را اعلام کرده است که در این مطالعه برای دومین سال برندهای کره‌ای بهترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند. در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ سال 2019، برند جنسیس در رتبهٔ نخست قرار گرفته است.

در طول 90 روز اول مالکیت خودروهای این شرکت در هر صد خودرو تنها 63 مشکل وجود داشته است که به میزان قابل‌توجهی کمتر از میانگین صنعت خودروسازی است که طبق مطالعهٔ جی‌دی پاور 93 مشکل در هر صد خودرو است.

پس از جنسیس نیز دیگر برندهای کره‌ای یعنی کیا و هیوندای به ترتیب با 70 و 71 مشکل در هر صد خودرو در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

هرچند کره‌ای‌ها صدر جدول مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ امسال را به خود اختصاص داده‌اند اما خودروسازان آمریکایی هم بسیار خوب عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که فورد و برند لوکسش یعنی لینکلن به ترتیب با 83 و 84 مشکل در هر صد خودرو رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند و شورلت با 85 مشکل، دوج با 90 مشکل و بیوک با 92 مشکل، همگی بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، امسال برندهای آلمانی عملکرد ضعیفی داشته‌اند و همگی زیر حد متوسط هستند. البته در مطالعهٔ سال 2019 مرسدس بنز با 94 مشکل و پورشه با 96 مشکل، فاصلهٔ نسبتاً کمی با میانگین صنعت خودروسازی دارند اما ب‌ام‌و با 102 مشکل، آئودی با 106 مشکل و فولکس‌واگن با 113 مشکل در هر صد خودرو، از حد متوسط بسیار دور هستند.

بااین‌حال آلمانی‌ها از لحاظ کیفیت اولیه بدترین نیستند زیرا این عنوان به لندروور با 123 مشکل و جگوار با 130 مشکل در هر صد خودرو رسیده است.

در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور غیر از خودروسازان، باکیفیت‌ترین خودروها در کلاس‌های مختلف هم معرفی می‌شوند که در این قسمت در بخش خودروهای سواری، کیا ریو، ب‌ام‌و سری 2، کیا فورته، مینی کوپر، جنسیس G70، دوج چلنجر، مرسدس بنز CLS و نیسان ماکسیما بهترین رتبه و امتیاز را در کلاس خود کسب کرده‌اند. در همین حال، در کلاس سدان‌های میان سایز، شورلت مالیبو و فورد فیوژن به‌طور مشترک به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودروها انتخاب شده‌اند.

منبع :جی‌دی پاور

با مطالعه مقالات زیر به بهترین انتخاب ممکن برای خرید خودرو برسید:

5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می شود

خودروی خود را به قیمت و آسان بفروشید!

آموزش کامل نحوه محاسبه افت قیمت خودرو

محبوب ترین هاچ بک های بازار

راهنمای خرید شاسی بلند

بهترین خودرو های هیبریدی بازار

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها