موتور پژو 301 در مدار تولید قرار گرفت

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیکایران خودرو در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بومی سازی فن آوری تولید، موتور ای. سی. ۵ طراحی کرد.

ایران خودرو در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بومی سازی فن آوری تولید و استفاده از ظرفیت های داخلی، موتور ای. سی. 5 طراحی کرد که این موتور قابلیت نصب در پژو 301 را دارد.

موتور ای. سی. 5 با استفاده از تکنولوژی CVVT (کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بیش از 80  درصد ساخت داخل تولید می شود.

تاکنون 50 دستگاه از موتور EC5  تولید شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. 5 طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

حجم موتور 301 ، 1.6 لیتر و حداکثر قدرت آن 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است.

همچنین توان و گشتاور موتور5 EC  به میزان 4 تا 7 درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. این موتور ازآزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوای متفاوت سربلند بیرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

منبع:تسنیم

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب پژو 301

5 دلیل برای اینکه پژو 301 نخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها