معرفی 10 کراس‌اوور کوچک و برتر در جهان

فهرست مطالب


بسیاری از این خودروها که قصد معرفی آن‌ها را داریم از جذابیت‌های بیشتری در زمینه راحتی، آسودگی و البته طراحی نسبت به‌هاچ‌بک‌های خانوادگی قدیمی‌تر برخوردار هستند. ما در این‌ مطلب به معرفی 10 مدل برتر از کراس‌اوورهای کوچک موجود در بازار می‌پردازیم.

فورد پوما

فورد در ابتدا همه‌چیز را حسابی مورد بررسی قرار داد سپس به بازار کراس‌اوورهای کوچک وارد شد. اگرچه  اکواسپرت نتوانست در این بخش از بازار خودنمایی کند، اما قطعا پوما به ‌سرنوشت آن دچار نخواهد شود.

این خودرو زیبا و جذاب است و با پیشرانه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که از جمله یک موتور یک‌لیتری توربوشارژشده بنزین‌سوز در کنار فناوری هیبرید با باتری ۴۸ ولتی دارد که قادر است ۱۵۲ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد.  فورد پوما از پلت‌فرم مشترکی با سوپرمینی فیه‌ستا بهره‌مند است و از لحاظ ویژگی‌های پویا و جذاب زیادی با آن مشترک است. خطوط منحنی، زیبایی فوق‌العاده‌ای به‌ این خودرو بخشیده است.

 فولکس ‌واگن تی‌کراس

فولکس ‌واگن به‌خوبی عملکرد رقبایی را که برای ورود به ‌این بخش از بازار عجله داشتند را بررسی کرد سپس با حوصله و دقت زیاد محصولی مناسب را به بازار کراس‌اوورهای کوچک عرضه کرد. اگر مشخصات تی‌کراس را بررسی کنید می‌توانید به این نتیجه برسید که این ماشین از جمله مدل‌هایی است که با دقت فراوان ساخته شده است. تی‌کراس نسبت به‌سایر رقبا دارای قد بلندتری است و در ظاهر شبیه سایر شاسی‌بلندها است.

سئات آرونا

سئات آرونا زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است و توانست در برخی از بازارها مانند بریتانیا از تی‌کراس پیشی بگیرد. به نظر بسیاری از افراد، در کابین تی‌کراس احساس آسودگی بیشتری عرضه‌شده است. کابین و سواری آرونا به‌خوبی سایر مدل‌های اسپرتی‌تر سئات نیست، اما توجه داشته باشید که این کراس‌اوور کوچک اسپانیایی درمقایسه با بسیاری از رقبای خود دارای کابین و فرمان‌پذیری بهتری است.

رنو کپچر

 کپچر دارای کابین جادارتر و انعطاف‌پذیرتری است و جالب است بدانید که صندلی‌های عقب آن نیز کشویی است. کیفیت کابین آن نیز از پرستیژ بالاتری برخوردار است و شما شاهد امکانات زیادی در این خودرو خواهید بود. این خودرو در سال 2019 به‌پرفروش‌ترین مدل در اروپا تبدیل شد.

نیسان جوک

موفقیت این مدل نشان داد که در بازار خودرو، علاقه‌مندی و تقاضایی برای سوپرمینی‌هایی با ظاهر شاسی‌بلند وجود دارد. با وجود جوک با وجود رقبای متفاوت و گوناگون توانست به‌ موفقیت خود در بازار ادامه دهد. نسل دوم خودرو جوک اصلی‌ترین مشکلات نسل اول را برطرف کرد و ظاهر متفاوت این ماشین را بهبود داد.

مزدا  CX-3

کراس‌اوور کوچک مزدا یکی از بهترین فرمان‌پذیری‌ها را در میان سایر خودروها دارد؛ اما از ‌لحاظ فضا داخل کابین هم در قسمت صندوق و هم در ردیف عقب با محدودیت نسبی روبه‌رو شده است. قیمت این خودرو نیز نسبت به‌سایر رقبا بالاتر است و در آخر باید بگوییم که مزدا «CX-3» از نظر طراحی یکی از زیباترین کراس‌اوورهای کوچک در بازار محسوب می‌شود.

آئودی  Q2

آئودی نخستین برند لوکس آلمانی بود که به بازار کراس‌اوورهای کوچک ووارد شده است و با مدل «Q2» توانسته عملکردی بسیار متقاعدکننده‌‌تر از رقبای اصلی‌اش یعنی مرسدس‌بنز و بی ‌ام ‌و داشته باشد. لازم است بدانید که این مدل آئودی چندان به‌درد آفرود نمی‌خورد و برای رانندگی آفرود طراحی نشده است.

سیتروئن C3 ایرکراس

بعد از آنکه تغییر و تحولاتی که در سیتروئن  C3 به وجود آمد، ایرکراس جایگزین C3 پیکاسو شد و یک مدل شاسی‌بلند جایگاه یک مدل چندمنظوره (MPV) را از آن خود کرد. ایرکراس از بهترین کراس‌اوورهای کوچک است که نسبت به‌قیمتش امکانات خوبی ارائه می‌دهد و جزو راحت‌ترین‌ خودروهای موجود در این بخش از بازار است.

DS3  کراس‌بک

جدیدترین مدل لوکسی که به ‌کلاس کراس‌اوورهای کوچک اضافه شده است، نخستین‌ مدل از پلت‌فرم CMP ساخت گروه خودروسازی «PSA» است. همچنین این خودرو قرار است اولین‌ مدلی باشد که نسخه‌ی تمام‌الکتریکی را به‌ این بخش از بازار وارد می‌کند. کراس‌بک یک خودرو با سایز متوسط است و قیمت بالایی دارد. جالب است بدانید که کابین این خودرو با مواداولیه با کیفیت ساخته و تزئین شده است. این خودرو مانند سایر مدل‌های DS لوازم با کیفیت اتاق حس‌ بسیار لوکسی به ‌کابین این مدل می‌بخشد.

داچیاداستر

داچیاداستر به‌عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند شناخته می‌شود. این خودرو خانوادگی تمام‌عیار، قابلیت آفرود نیز دارد.متاسفانه ایمنی‌ این خودرو در برابر تصادفات پایین‌تر از سایر رقبایش است. نسخه اصلی این خودرو از بنزین برای سوخت استفاده می‌کند و همانطور که می‌دانید نسخه دیزلی آن گران‌تر است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

تعویض پلاک

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها