معرفی گرانترین خودروهای جهان

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک در این مطلب فقط خودروهای جدید را بررسی می‌کنیم و به مطالعه خودروهای کلاسیک یا آنهایی که در مزایده‌ها فروخته شده نمی‌پردازیم.

بوگاتی لاویتوره نویر

Bugatti La Voiture Noire

ماشین

بوگاتی رولز رویس را کنار زد و سال 2019 در ژنو از خودرویی رونمایی کرد که گران‌ترین خودرو جهان نام گرفت. سازنده فرانسوی این ماشین ارزش دقیق آن را فاش نکرده، اما شایعه‌هایی درباره قیمت 19 میلیون دلاری آن پیچیده است. ما حتی نمی‌دانیم چه کسی این ماشین را خریده، برخی می‌گویند متعلق به فردیناند پورشه، رئیس سابق فولکس‌واگن، است و برخی دیگر گمان می‌کنند که کریستیانو رونالدو آن را خریده است.

معنای اسم این ماشین به فرانسوی «خودرو سیاه» است و مثل مدل شیرون توربو شارژ چهارگانه و موتور 16 سیلندر 8 لیتری دارد و چهارچرخی با 1500 اسب بخار قدرت است.

رولز رویس سوئپ‌تیل

Rolls-Royce Sweptail  

 

(13 میلیون دلار)

ماشین

شرکت رولز رویس هر مدل ماشینی را که شما دوست داشته باشید برایتان می‌سازد، البته اگر پولش را هم داشته باشید؛ مثلاً همین مدل سوئپ‌تیل کوپه‌ای است که شخصی از ابتدای مراحل ساختش آن را سفارش داده. طراحی این ماشین به سبک مدل‌های قدیمی است، اما از مدل کشتی‌های تفریحی نیز الهام گرفته شده. تقریباً تمام اجزای این ماشین منحصربه‌فرد است و چهار سال طول کشیده تا کار ساخت آن تمام شود، به همین دلیل قیمت آن 13 میلیون دلار است.

 

مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

Mercedes-Benz Maybach Exelero

(8 میلیون دلار)

 

ماشین

 

این مدل بسیار گران و ویژه است. این اتومبیل در سال 2004 ساخته شده ولی هنوز هم در مقایسه با خودروهای دیگر تک و گران است.

قیمت روز اکسلرو در آمریکا 10.1 میلیون دلار است، عددی برابر با میزان تولید ناخالص ملی یک جزیره کوچک. این ماشین 2 در 700 اسب بخار قدرت دارد و 12 سیلندره با 2 توربو شارژر و بسیار لوکس است.

منبع:اعتماد آنلاین

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
2 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها