فروش خودرو های الکتریکی در اروپا رکورد می‌زند

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک تعداد مدل های خودروهای الکتریکی در بازار اروپا طی سه سال آینده بیش از سه برابر می شود.

 به نقل از اویل پرایس، دو سال آینده احتمالا نقطه عطفی برای رونق خودروهای الکتریکی در اروپاست. تعداد مدل های خودروهای الکتریکی در بازار اروپا طی سه سال آینده بیش از سه برابر می شود.

طبق اطلاعات گروه حمل و نقل و محیط زیست که یک کمپین حمل و نقل پاک است، تعداد مدل های خودروهای الکتریکی که در سراسر اروپا و اتحادیه اروپا ساخته می شوند از حدود 60 مدل مورد استفاده در 2018 به 214 مدل در 2021 و بعد به 333 مدل در 2025 می رسد.

اگر به خودرو های هیبریدی علاقه دارید مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

نکات مهم نگهداری خودروهای هیبرید

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

بهترین خودرو های هیبرید در ایران

 در گزارش این گروه آمده است:« تا همین اواخر بازار خودرو های الکتریکی به انواع اولیه آن محدود می‌شد ولی دورنمای فردا بسیار متفاوت است چون خودرو های الکتریکی وارد یک مرحله جدید و بازار انبوه می شوند».

 طبق پیش بینی آی اچ اس مارکیت از تولید خودروهای سبک و تحقیقات داخلی گروه حمل و نقل و محیط زیست، تولید خودروهای الکتریکی در اروپا  بین سال‌های 2019 تا 2025 شش برابر می‌شود و به بیش از 4 میلیون خودرو و ون می رسد. این مقدار تولید برابر با بیش از یک پنجم کل تولید خودرو در اتحادیه اروپا است.

 خودروهای الکتریکی جایگزین خودرو های سوخت فسیلی در سراسر اروپا می شوند. بیشترین تولید آن ها در اروپای غربی، آلمان، فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا صورت می گیرد. انتظار می رود در اروپای مرکزی و شرقی هم مثل اسلواکی ، جمهوری چک و مجارستان تولید قابل توجه خودروهای الکتریکی را داشته باشیم.

 پیش بینی مقدار تولید خودروهای الکتریکی در انگلستان چندان مطمئن نیست چون  سناریوی برگزیت می تواند بر رشد تولید خودروهای الکتریکی تاثیر بگذارد.

 انتظار می رود تمام خودروسازان بزرگ اروپا از جمله  فولکس واگن آلمان، BMW و دیملر، پژوی فرانسه ،  اتحاد رنو نیسان و میتسوبیشی تعداد خودروهای الکتریکی در اروپا را افزایش دهند. فیات کرایسلر،فورد و تسلا هم مدلهای جدیدی را در اروپا تا 2025 ارائه می دهند.

 لوسین متیو، تحلیلگر حمل و نقل و خودروهای الکتریکی گفت:«بخاطر استانداردهای دی‌اکسید‌کربن اتحادیه اروپا ، اروپا حالا شاهد موجی از خودرو های الکتریکی جدید ،دوربرد و مقرون به صرفه تر است. این خبر خوبی است ولی کار ما هنوز تمام نشده است. این یک نقطه عطف در صنعت خودروسازی اروپاست. ما باید پیامی واضح به صنعت خودروسازی بدهیم که هیچ راه بازگشتی وجود ندارد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی باید در سطح شهر ها، کشور ها و اتحادیه اروپا متوقف شود. عمر موتورهای احتراقی رو به پایان است».

 فروش خودروهای الکتریکی در اروپا رو به رشد است و رهبر بلامنازع در این زمینه نروژ است که در اتحادیه اروپا عضویت ندارد.

 نروژ فقط 5.3 میلیون نفر جمعیت دارد ولی بازار مهمی برای خودروهای الکتریکی است . در آمریکا تعداد فروش خودروهای الکتریکی در مقایسه با کل بازار اتومبیل بسیار ناچیز است ولی ثبت سفارش خودروهای کاملا الکتریکی در آمریکا در 2018 به 208هزار خودرو رسید که نسبت به 2017 دو برابر شده بود.

 میزان خودروهای الکتریکی در آمریکا و کل جهان رشد می کند ولی واضح هست که موتورهای احتراقی به این زودی ها از رده خارج نمی شوند و طبق پیش بینی ها تا 2030 بر بازار جهان سلطه خواهند داشت.

منبع:تسنیم

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

ارزانترین خودرو های هیبریدی بازار

مقایسه رنو تلیسمان و تویوتا کمری

بررسی نسل های هیوندای سوناتا

چرا هیوندای سوناتا بخریم

مقایسه هیوندای سوناتا و هیوندای النترا

مقایسه هیوندای سوناتا و کیا اپتیما

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها