عرضه یک شاسی بلند هیدروژنی توسط شرکت خودرو سازی بی ام و در سال 2022

فهرست مطالب


همانطور که می‌دانید هیدروژن، سوخت جایگزینی است. این سوخت در آینده‌‌ای نه چندان دور فراگیر خواهد شد. بعضی از خودروسازان مطرح جهان در تلاش هستند تا خودروهایی با سوخت مصرفی هیدروژن برای ایجاد هوایی پاک بسازند.

برخی از خودروسازان مانند تویوتا، هوندا و یا شرکت خودروسازی هیوندای دست به کار شده‌اند تا محصولات هیدروژنی به بازار عرضه کنند. از جمله شرکت‌هایی که برای رسیدن به این فناوری تلاش می‌کند، شرکت خودروسازی “بی ام و” است که در گذشته طراحی و ساخت یک نسخه هیدروژنی از خودروی “بی ام و i8” را تایید کرده بود. اما نسخه هیدروژنی این اتومبیل به واقعیت تبدیل نشد. قرار است خودروی i8 بدون معرفی جایگزین و یا نسل جدید، به طور کامل متوقف شود.

در حال حاضر شرکت بی ام و با خودروهای شاسی بلند در حال تلاش برای رسیدن به فناوری پیشرانه‌های سلول سوخت هیدروژنی است. این شرکت در روز گذشته تایید کرد که قصد دارد تا سال 2022، یک نسخه هیدروژنی از خودروی شاسی بلند X5 را به بازار عرضه کند.

جالب است بدانید که شرکت خودروسازی بی ام و در گذشته در نمایشگاه فرانکفورت 2019، پیش نمایش خودروهای نسل جدید هیدروژنی خود را با نام i Next Hydrogen معرفی کرده بو.د در این نسخه مفهومی، به سیستم محرک 369 اسب بخاری اشاره شد. نکته جالب در مورد این خودرو این است که تنها 3 الی 4 دقیقه زمان برای پر کردن مخزن سوخت آن نیاز است.

برای توسعه نهایی و تولید اولین خودروی هیدروژنی بی ام و زمان زیادی باقی مانده است و تا رسیدن به زمان تولید و عرضه آن به بازار، ممکن است تغییراتی در سیستم محرک هیدروژنی ایجاد شود. یا میزان خروجی قدرت آن افزایش پیدا کند. اما نکته مهم آن است که، تایید نهایی بی ام و برای استفاده از سیستم‌های محرک هیدروژنی لازم خواهد بود که اولین نسخه قابل عرضه آن به بازار، براساس شاسی بلند X5 توسعه پیدا کرده و قطعا در سال 2022 میلادی وارد بازار می‌شود.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

تعویض پلاک

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

جعبه فیوز تندر 90

جعبه فیوز پژو 206

جعبه فیوز پژو پارس

 شکایت به خلافی خودرو

دریافت کارت سوخت

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها