سوپر خودرو هیجان‌انگیز زینگر سرانجام معرفی شد؛ خودرویی که پرینت گرفته می‌شود!

فهرست مطالب


چند سال پس از معرفی فناوری چاپ سه‌بعدی و مطرح شدن آن در دنیا، به نظر می‌رسد استفاده از این تکنولوژی فراتر از ساخت محصولات کوچک رفته و می‌خواهد دنیای صنعت را هم متحول کند. به گزارش مجله همراه مکانیک، زینگر ، خودروسازی که به تازگی تاسیس شده و هدفش ساخت سوپر خودروهای سفارشی است، به نظر می‌رسد اولین پرچم‌دار استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در صنعت خودرو خواهد بود چرا که بخش اصلی اولین خودرو تجاری خود را بر پایه این فناوری بنا کرده است.

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید با همراه مکانیک بدون یک دقیقه اتلاف وقت خودرو خود را بفروشید 

برای فروش خودرو رایگان و بدون پاسخ به یک تماس اینجا کلیک کنید 

زینگر 21C
زینگر 21C

کوین زینگر از کارآفرینان مطرح آمریکایی، حدود 10 سال اقدام به تاسیس شرکت کودا اتوموتیو کرد و هدفش تولید خودروهای برقی و باتری‌های لیتیوم یون بود اما با انبوهی از  مشکلات مالی و بدهی بانکی مواجه شد و سرانجام در سال ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی کرد. پس از آن بود که زینگر شرکتی با نام خود تأسیس کرد و به طراحی و ساخت خودروهای سفارشی و سوپرکار پرداخت. زینگر اولین خودروی خود با نام بلید که فناوری چاپ سه‌‌بعدی در آن به کار رفته بود را در سال 2017 معرفی کرد اما هیچگاi به مرحله فروش و تجاری نرسید.

خرید کوییک را بدون دغدغه ،کارشناسی شده و با گارانتی مدت دار از همراه مکانیک بخرید 

برای خرید اینجا کلیک کنید

زینگر 21C
زینگر 21C

به نظر می‌رسد اما این بار زینگر با دستی پر آمده با استفاده از تجربیات بلید خودرویی بسیار جذاب با نام زینگر 21C را روانه بازار ایالات متحده خواهد کرد. زینگر 21C که در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ از آن رونمایی خواهد شد، سوپر خودرو هیبریدی است که از موتور 8 سیلندر درون‌سوز و دو موتور بهره می‌برد که مجموعا ۱۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و سرعت  صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در 2.9 ثانیه پر می‌کند؛ حداکثر سرعت خودرو نیز ۴۳۲ کیلومتر در ساعت ذکر شده است. بدنه خودرو هم شکل منحصر به فردی دارد و تنها دو سرنشین بصورت پشت سر هم در آن جای می‌گیرند. با این طراحی اتاق باریک‌تر شده و بدین ترتیب مقاومت در برابر هوا نیز پایین می‌آید.

زینگر 21C
زینگر 21C

نحوه ساخت زینگر 21C اما جذاب‌ترین بخش این خودرو است. بر اساس اعلام زینگر، این خودرو با ابداع کارخانه دایورجنت که در مالکیت خود کوین زینگر نیز است ساخته می‌شود. در این شیوه ابداعی و خاص، خط تولید حذف شده و خودرو به وسیله ربات‌های حاضر که در فاصله پانزده متری نصب شده‌اند ساخته می‌شود. بر همین اساس، بیشتر بخش‌های خودرو مانند شاسی که از قضا مهمترین قسمت‌ها نیز هستند، با فناوری چاپگرهای سه بعدی و با دقت یک دهم میلیمتر به یکدیگر متصل شده و بدون دخالت نیروی انسانی خودرو را می‌سازند. زینگر بر این باور است که با این روش تنها به سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و محصول تولید شده از خط تولیدی که ۵۰۰ میلیون دلار قیمت دارد کیفیت بالاتری دارد. از زینگر 21C تنها ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد و قیمت آن چیزی معادل یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

کوین زینگر
کوین زینگر

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

با مزایا و معایب سیتروئن c3 آشنا شوید

آپشن های بی ام و z4 

سیستم برق خودرو

مقایسه رنو کولئوس و بورگوارد bx7

طرح ترافیک

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها