سود مشتری در طرح تبدیل خودرو چقدر است

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک شرکت سایپا برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و آریو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

شرکت های خودروساز پس از اعمال دور دوم تحریم ها و متاثر شدن تولید از تحریم ها, نا خواسته دچار بدعهدی در خصوص تحویل خودروهای ثبت نامی شدند. این شرکت ها برای جلب توجه مشتریان و آرامش بازار خودرو, اقدام به معرفی طرح تبدیل و یا جایگزین محصولات موجود به جای محصولاتی که بعد از تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده بودند کردند.

برای افزایش طول عمر خودرو خود مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مفهوم لاستیک تابستانی چیست

5 علت که نشان از خرابی دینام دارد

کنیستر چیست

شمع خودرو چیست و چه اهمیتی در خودرو دارد

به طور مثال بنا به اعلام شرکت ایران خودرو, یک مشتری محصول تندر 90 پلاس می تواند خودرو ثبت نامی خود را به تندر 90 معمولی به قیمت تیرماه سال گذشته(43میلیون تومان) تبدیل کند که با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه و بازار مبلغی در حدود 70 میلیون تومان سود نصیب این مشتری خواهد شد.

در همین حال شرکت سایپا نیز برای خودروهایی مثل رنو, برلیانس و ساندرو که به دلیل تحریم با کاهش و یا توقف تولید رو به رو شده اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

بنابر اعلام شرکت سایپا مشتریان محصول ساندرو به جای یک دستگاه از این خودرو می توانند 3دستگاه خودرو جایگزین از محصولات سایپا 131و 132, تیبا و یا ساینا(با قیمت تیرماه سال 97) که حاشیه قیمت کارخانه و بازار این محصولات بسیار مطلوب است دریافت کنند.

به طور مثال در این روش اگر مشتری, یک دستگاه ساندرو را به سه دستگاه پراید تبدیل کند با احتساب سود مشارکت,جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه با بازار بیش از 75میلیون تومان سود عاید مشتری خواهد شد.

این شرکت در اطلاعیه ای دیگر نیز اعلام کرده مشتریان محصولات برلیانس سری 300اتومات 3 دستگاه خودرو جایگزین(سایپا 131و151, تیبا ,کوئیک یا ساینا) و برای سری 300 دستی 2 دستگاه خودرو(سایپا 131و151, تیبا ,کوئیک یا ساینا) جایگزین دریافت کنند که محاسبه ما به التفاوت قیمت کارخانه و بازار نشان می دهد که این روش جایگزینی، سود نسبتا مطلوبی عاید مشتریان سایپا خواهد کرد.

با بررسی این طرح های تبدیل می توان به این مهم رسید که اگر چه سایپا در حال حاضر محصولی هم تراز برای جایگزینی مانند ایران خودرو ندارد اما طرح تبدیل محصولات خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده که از نظر عایدی مالی, سود بیشتری نصیب مشتریان خود کند.

منبع:تسنیم

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

راهنمای خرید پراید دست دوم

معایب تیبا و ساینا و کوییک

مقایسه ساینا و رانا

پراید بخریم یا تیبا

چرا تیبا 2 بخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها