رده بندی با کیفیت ترین خودروهای داخلی +فرودین ماه 98

فهرست مطالب


یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی است.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود.

هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است.

بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

Related image

 بخش سواری:

در این بخش، در سطح قیمتی 1 خودروهای نیو مزدا 3 و گرند ویتارا با اخذ 4 ستاره کیفی، در سطح قیمتی 2 خودروی پژو 2008 با اخذ 5 ستاره کیفی، در سطح قیمتی 3 خودروی بسترن 30B ، در سطح قیمتی 4 خودروهای  پژو 207 اتوماتیک صندوق دار ، پژو 207  با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت

از تاریخ  98/01/01  لغایت  98/01/31

عصر خودرو

 

 

 

 جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

از تاریخ  98/01/01  لغایت  98/01/31

عصر خودرو

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سبک

 

 

عصر خودرو

منبع : سازمان کنترل کیفی

 

 

مقالات مرتبط:

5 راز که دلالان خودرو دوست ندارند شما بدانید

راهنمای خرید خودرو دست دوم -نکات فنی

5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می شود

 13 شاسی بلند وارداتی محبوب و پر فروش در بازار خودرو کشور

خودروی خود را به قیمت و آسان بفروشید!

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها