دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک جدید با ۳ تیپ به بازار عرضه می‌شود

فهرست مطالب


در این مطلب قصد بررسی تیپ‌های مختلف دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک که قرار است شرکت ایران خودرو تولید و روانه بازار کند را داریم.

در سال ۱۳۹۰ شرکت ایران‌خودرو با معرفی محصولی جدید خود به نام دنا، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. این محصول پس از رونمایی مورد استقبال مشتریان ایرانی واقع شد و همین موضوع باعث شد مدیران گروه خودروسازی ایران‌خودرو نسبت به بروزرسانی این خودرو و آپشن‌های کاربردی‌تری اقدام کنند.

در سال ۹۶ نیز خط تولید آزمایشی خودروی دناپلاس توربوشارژ با حضور مسئولین کشوری و مدیران شرکت خودروسازی ایران خودرو به طور رسمی فعالیت خود را  آغاز کرد. اکنون قرار است اولین سری دنا پلاس توربو اتومات در تابستان سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان برسد.

 بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از شرکت خودروسازی ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک با ۳ تیپ L۲، L۱، و L۳ به بازار عرضه شده است. این تیپ‌ها هر کدام آپشن‌های مخصوص به خود را دارند و کامل ترین مدل آن تیپ L۳ است.

تمامی تیپ‌ها دارای موتور ایی اف ۷ توروبو شارژ ۱۷۰۰ سی.سی که ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند، هستند. همچنین از استانداردهای آْلایندگی یورو ۵ است بهرمند هستند و گیربکس تمامی مدل‌ها نیز از نوع  اتوماتیک ۶ سرعته است.

نمای ظاهری خودرو در مدل‌های مختلف دچار تغییرات زیادی نشده است. اکثر تفاوت‌ها به نوع آپشن‌های نصب شده در دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک مربوط است.

تیپ L۱

مدل پایه دنا پلاس توربو شارژ که مدل  L ۱  شامل آن می‌شود. اگرچه این مدل به عنوان مدل پایه ذکر شده اما دارای امکانات مناسبی است.

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک یک جعبه‌دنده ۶ سرعته  DAE دارد که این گیربکس برای اولین بار بر روی این خودرو نصب خواهد شد که در ادامه سایر محصولات جدید ایران خودرو نیز از همین گیربکس استفاده خواهند کرد. یکی از تفاوت‌های اصلی این خودرو نسبت به دنا پلاس معمولی علاوه ‌بر جعبه‌ اتوماتیک، اضافه شدن فرمان کمکی برقی به عنوان یک آپشن کاربردی و مهم  است. جالب است بدانید که با اضافه شدن این ویژگی کیفیت رانندگی این خودرو افزایش می یابد.

از دیگر امکانات دیگر تیپ پایه دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک مدل L۱ است. همچنین این خودرو به سنسور دنده عقب، صندلی راننده ۲ حرکته برقی همراه با ۴ حرکت دستی و سیستم مالتی مدیا ۷ اینچی مجهز است.

تیپ L۲

مدل دیگر دنا پلاس توربو که  قرار است بر روی خط تولید ایران خودرو برود مدل L۲ است. این خودرو دارای سطح امکاناتی بیشتر از مدل پایه است. طبق گزارشان شرکت ایران خودرو، تفاوت این مدل با مدل پایه را می‌توان اضافه شدن آپشن‌هایی مانند دوربین عقب، ترمز عقب دیسکی، ایربگ‌های جانبی، صندلی راننده ۶ سرعته برقی به همراه ۲ حرکته دستی و کروز کنترل دانست.

سیستم نمایشگر اخطار فشاد تایر، سانروف، شیشه دودی، روکش صندلی چرم و پارچه و صندلی سرنشین با ۴ حرکته برقی به همراه ۴ حرکت دستی نیز سایر تفاوت‌های مدل پایه L۱ و مدل L۲ است.

تیپ L۳

کاملترین نسخه تولیدی این خودرو مدل L۳ آن است. این خودرو دارای امکانات بیشتری نسبت به مدل L۲ است. این مدل در حقیقت مجهزترین مدل دنا پلاس توربو شارژ است و نسبت به مدل L۲ امکانات بیشتری مثل ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای (کیلس- استارتر) صندلی راننده ۱۰ حرکته برقی، صندلی سرنشین ۶ حرکته برقی و ۱۰ حرکته دستی، تزئینات داخلی لوکس، مالتی مدیا ۱۰ اینچی سنسور نور و باران، زیر پایی ۳ بعدی، سنسور نور و باران و اسپویلر یا بال عقب دارد.

جالب است بدانید که دنا پلاس توربو شارژ اولین محصول تولیدی ایران خودرو که به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تجهیز می‌شود خواهد بود. معاون ایران خودرو عنوان کرده است که این گیربکس با ۶۰ درصد داخلی سازی در ایران تولید می‌شود.

این خودرو خصوصا در نوع فول آپشن، امکانات کاملی دارد. اگر این خودرو با قیمتی منطقی به بازار عرضه شود می‌تواند در زمینه فروش رونق ایجاد کند و رقیب جدی برای خودروهای چینی به شمار آید.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب دنا

مقایسه ساندرو و دنا پلاس

چرا دنا بخریم 

چرا دنا پلاس بخریم 

مقایسه دنا و دانگ فنگ h30 کراس

چرا دنا پلاس توربو نخریم 

 

 

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
حمزه ناقوسی
1400-01-16 16:12

چه تاریخیتیپ3عرضه میگردد