دست پر منصوری در سال 2020؛ هنر ایرانی بر چهره خودروهای لوکس!

فهرست مطالب


یک هفته پس از آنکه مسئولان نمایشگاه سالانه خودرو ژنو در پی ابلاغ دولت سویس مجبور به لغو این رویداد بزرگ صنعت خودرو شدند؛ به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ خودرویی دریافته‌اند که مشکلات ناشی از شیوع کرونا به این زودی قصد پایان یافتن ندارد و از همین رو خودروهایی که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی کنند را یکی پس از دیگری در وب‌سایت خود در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهند. به گزارش مجله همراه مکانیک، نمایشگاه خودرو ژنو بزرگ‌ترین رویداد خودرویی جهان است و سال گذشته بیش از 600 هزار نفر بازدید کننده داشت اما با تصمیم دولت سویس هرگونه گردهمایی، فستیوال و اجتماع بیش از ۱۰۰۰ نفر تا دو هفته آینده ممنوع ممنوع شد تا بدین ترتیب نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به صورت کامل کنسل شود و در هیچ تاریخ دیگری در سال جاری میلادی نیز برگزار نگردد.

نمایشگاه خودرو ژنو 2020
نمایشگاه خودرو ژنو 2020

در این بین یکی از برندهای محبوبی که بسیاری انتظار رونمایی‌های آن را می‌کشیدند، شرکت تیونینگ منصوری بود. کمپانی که با تلاش یکی از موفق‌ترین ایرانی‌های دنیا با نام کوروش منصوری تاسیس شد و خیلی زود جای خود را در میان طرفداران خودروهای تیون شده پیدا کرد. منصوری را به جرائت می‌توان شناخته‌‍شده‌ترین شرکت تیونینگ در دنیا نامید که با جسارت مثال‌زدنی خود در تیون خودروهای سوپرلوکس بسیاری را محو هنر خود می‌کند. امسال اما این غول دنیای افترمارکت خودروها دست پری برای رونمایی در نمایشگاه خودرو ژنو داشت که با لغو آن تنها امکان رونمایی اینترنتی محصولات فراهم شد. حالا همین تصاویر منتشر شده بر روی وب‌سایت منصوری نیز نقدهایی زیادی دریافت کرده و بسیاری به تحسین آن پرداخته‌اند.

بنتلی فلایینگ اسپر

بنتلی فلایینگ اسپر
بنتلی فلایینگ اسپر

بر کسی پوشیده نیست که منصوری علاقه خاصی به خودروهای بریتانیایی دارد و بنتلی به عنوان یکی از لوکس‌سازهای این کشور همواره از انتخاب‌های منصوری بوده است. بنتلی فلایینگ اسپر (Flying Spur) دوازده سیلندر که تنها چند ماه از عرضه رسمی آن در اروپا می‍گذرد، با تغییرات ظاهری جذاب و بهبود در بخش فنی همراه شده تا خودرویی خاص و چشم‌نواز در اختیار مشتریان قرار گیرد. از مهمترین تغییرات منصوری در بخش ظاهری این خودرو می‌توان به تعویض جلوپنجره، افزودن رینگ‌های ۲۲ اینچی چندپره، تزیینات چرمی خاص در داشبورد و فرمان و … اشاره کرد. در بخش فنی نیز موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر بنتلی فلایینگ اسپر با تغییرات منصوری به قدرت ۷۱۰ اسب‌بخار، گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر و سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.6 ثانیه‌ای دست یافته است.

لامبورگینی وناتوس

لامبورگینی وناتوس
لامبورگینی وناتوس

یکی از خاص‌ترین محصولات تیون شده توسط منصوری، نسخه سفارشی شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس با نام وناتوس (Venatus) است؛ این خودرو با تغییرات صورت گرفته در کاپوت، باله، سپر و دیگر بخش‌های خودرو شکل و شمایل جذابی به خود گرفته و کاملا بیننده را به خود جذب می‌کند. در داخل کابین نیز تزئینات کربنی و رنگ غالبا آبی به کار رفته حقیقتا چشم‌نواز است و کمتر کسی می‌تواند آن را تحسین نکند. پیشرانه هشت سیلندر لامبورگینی وناتوس با به‌روزرسانی منصوری قدرتش از ۶۴۱ اسب‌بخار به ۸۳۸ اسب‌بخار و گشتاورش از ۸۵۰ نیوتن‌متر به ۱۰۰۰ نیوتن‌متر رسیده است.

مرسدس AMG G63

مرسدس AMG G63
مرسدس AMG G63

منصوری همواره به انتخاب‌های ریسکی و طرح‌های بلندپروازانه خود شهرت دارد و از همین رو این‌بار دست بر روی خودرویی گذاشته که بسیاری را به تعجب وا داشته است. مرسدس بنز AMG G63 توسط منصوری تیون خاصی را به خود می‌بیند، چرا که این خودرو مجهز به خاصیت ضدگلوله شده و در دو استاندارد زرهی VPAM4 (نسخه معمولی) و VPAM7 (نسخه با محافظت بسیار بالا برای سرنشینان) فروخته می‌شود. در این بین دیگر مشخصات ظاهری نیز دستخوش تغییر شده و قابلیت سفارشی شدن را نیز دارند. در بحث فنی نیز موتور چهارلیتری هشت سیلندر  G63با دو گزینه ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و یا ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

آئودی RS6 آوانت

آئودی RS6 آوانت
آئودی RS6 آوانت

آئودی نیز از انتخاب‌های امسال منصوری جا نماند و RS6 آوانت با تغییرات صورت گرفته کاملا می‌تواند از بهترین تیون‌های منصوری لقب بگیرد. تغییرات بسیاری نظیر هواکش‌های روی کاپوت، اسپویلر بزرگ سقفی، رینگ‌های ۲۲ اینچی و … بر روی RS6 آوانت انجام شده اما هیچ‌کدام به اندازه خروجی‌های اگزوز چهارتایی زاویه‌دار تعویض که درون دیفیوزر بزرگ عقب جاسازی شده‌اند چشم‌نواز نیستند. موتور نیز بهبود چشمگیری داشته و پیشرانه تویین توربو ۴ لیتری با تیون منصوری قدرتی برابر با 720 اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت.

بنتلی کانتیننتال GT V8

بنتلی کانتیننتال GT V8
بنتلی کانتیننتال GT V8

منصوری باز هم بر روی یک خودرو دیگر از بنتلی دست گذاشته و و در تیون آن کاملا هم موفق بوده است. بنتلی کانتیننتال GT V8 مدل کانورتیبل دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده و تغییر کاپوت، سپر جلو و عقب، رکاب‌ها و مشکی مات شدن رنگ بدنه، خودرو را خشن‌تر و در عین حال جذاب‌‎تر کرده است. در فضای داخلی نیز کاملا مبهوت طراحی منصوری خواهید شد. خصوصا طرح جسورانه استفاده از چرم سبز که با کیفیت مثال‌زدنی بر بخش‌های مختلفی از کابین خودرو نشسته و از کیت‌های محبوب امسال به شمار می‌رود. در بحث فنی نیز موتور ۶۴۰ اسب‌بخار، ۸۹۰ نیوتن‌متر گشتاور، شتاب 3.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 329 کیلومتربرساعت را مرهون تیون منصوری است.

رولزرویس کولینان

رولزرویس کولینان
رولزرویس کولینان

اما پرچم‌دار تیون‌های منصوری را می‌توان رولزرویس کولینان نامید که بسیاری را شیفته خود کرده است. در دنیای خودروهای تیون، کمتر کسی است که جسارت دست بردن در غول خودروسازن بریتانیایی یعنی رولزرویس را داشته باشد، اما منصوری با این انتخاب و برآمدن از پس تیون آن، بار دیگر دلیل محبوبیت خود را مشخص کرد. الیاف کربنی به کار رفته در ورودی‌های بزرگ هوا و کاپوت تازه، در کنار رکاب‌های جانبی اسپرت، چشم هر بیننده‌ای به خود جذب می‌کند. اما اگر از خروجی‌های اگزوز چهار تایی و اسپویلر عقب این شاسی‌بلند جذاب بگذریم، بی‎نظیرترین تغیر خودرو، طراحی داخلی کابین و استفاده فراوان از چرم با رنگ آبی فیروزه‌ای است. رولزرویس کولینان در بحث فنی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. منصوری قدرت پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 را به ۶۰۱ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۹۵۰ نیوتن‌متر ارتقا داده تا شتاب 5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت برای خودرو به دست آید. منصوری از این سوپرلوکس تنها 8 نسخه را تیون خواهد کرد که با توجه به قیمت 300 هزار دلاری خود خودرو، باید منتظر قیمتی باشیم که میخکوبمان کند!

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

جعبه فیوز تندر 90

جعبه فیوز پژو 206

جعبه فیوز پژو پارس

 شکایت به خلافی خودرو

خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت

دریافت کارت سوخت

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها