خودرو سازان اجازه قطعه سازی ندارند

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک رضا رحمانی در نخستین میز تخصصی خودروسازی که در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد، افزود: حتی اگر خودروسازان گاهی‌اوقات قطعه‌سازی می‌کنند، این کار را رها کنند تا قطعه‌سازان خود دنبال کار را بگیرند.

وی گفت: قطعه‌سازان بدانند ما از آنها حمایت خواهیم کرد و فضا را برای تسهیل همکاری‌های بین خودروسازان و قطعه‌سازان فراهم می‌کنیم تا به‌صورت عادلانه و بلندمدت با همدیگر مشارکت داشته باشند تا نتیجه‌اش بهبود وضعیت ساخت داخل باشد.

اگر به سلامت خودرو خود فکر می‌کنید مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

کنیستر چیست

راهنمای خرید روغن موتور

استارت خوردن و روشن نشدن خودرو

رحمانی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها 500هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی کشور مشغول کار هستند، افزود: بر همین اساس گزارش شد که 150هزار نفر از کارگران این صنعت بیکار شده و پیگیر بیمه بیکاری بودند و 130هزار نفر هم وضعیت معلقی داشتند که در این زمینه با اقدامات هوشمندانه، تلاش کردیم وضعیت را اصلاح کنیم از این پس نیز فضا را به سمت بهبود قطعه سازی پیش خواهیم برد.

رضا رحمانی در نخستین نشست میز تخصصی خودروسازی، تولید، عمل به تعهدات، اصلاح نواقص خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها، واگذاری املاک و اموال خودروسازان و توجه به ساخت داخل را مهم‌ترین اولویت و محور‌های این بسته ساماندهی عنوان کرد.

وی افزود: ما همزمان باید به تولید توجه کنیم و از سوی دیگر اجازه ندهیم تعهدات به مشتریان باقی بماند اگرچه امروز 80درصد تولیدات برای رفع تعهدات متقاضیان و 20درصد آن برای فروش فوری در نظر گرفته شده است.

رحمانی گفت: برخی شایعه می‌کنند که پیش‌فروش در خودروسازی خودرو‌های پرتیراژ ادامه دارد، اما این صحت ندارد و فقط 20درصد تولیدات آن هم برای فروش فوری در نظر گرفته شده است؛ در حالی که تأکید اصلی عمل به تعهدات مشتریان است آن هم به قیمت توافق شده قبلی با متقاضیان هر چند این ممکن است باعث ناراحتی خودروسازان باشد، اما این موضوع را از نظر حقوقی بررسی کردم و باید به قیمت همان روز توافق باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهبود روند اصلاح نواقص خودرو‌ها خبر داد و گفت: گزارشات نشان می‌دهد که وجود خودرو‌های کف پارکینگ در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن رشد منفی داشته است و­ تکمیل خروج خودرو‌های ناقص بیشتر شده است.

رحمانی همچنین واگذاری املاک، اموال و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی و سهام خودروسازان را یک اولویت مهم در بسته ساماندهی خودروسازی دانست و گفت: بر همین اساس حداکثر تا پایان سال 99 همه بخش‌های مشمول واگذاری خودروسازی باید واگذار شود و خودروساز اگر سهام بانکی را هم در اختیار دارد، واگذار کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توجه به ساخت داخل را از بخش‌های مهم بسته ساماندهی خودرو عنوان کرد و گفت: ما حتماً باید شرایط را برای تسهیل داخلی‌سازی خودرو فراهم کنیم؛ البته قرارداد‌های منعقده امروز قطعه‌سازان باعث خواهد شد تا در این زمینه در آینده‌ای نزدیک رشد قابل‌ توجهی داشته باشیم.

منبع:تسنیم

مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید

با عملکرد دیفرانسیل بیشتر آشنا شوید

گیربکس با کلاچ دوگانه

بررسی تفاوت‌های AWD و 4WD

7 آسیب جدی درجا کار کردن خودرو

سیستم ترمز EBD چیست و چگونه کار می‌کند

با کالیپر ترمز خودرو بیشتر آشنا شوید

با نحوه کارکرد سیستم کنترل در سربالایی و سرازیری آشنا شوید

نقش پیستون در خودرو چیست و چگونه عمل می‌کند

سیستم سوخت رسانی انژکتور چگونه عمل می‌کند

سیستم پارک اتوماتیک یا همان اتو پارک چیست

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها