خودروهایی که با 400 میلیون تومان می‌توانیم بخریم

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک با وجود آن‌که طرح‌های فروش اقساطی خودروسازان برای افراد جالب‌توجه است، اما تا حدودی میزان تقاضا در بازار خودرو به سمت خودروهای دست‌دوم سوق پیدا کرده است

 پس از بسته شدن 6 ماهه ثبتارش در سال 96 و ممنوعیت واردات خودرو در سال 97، تغییرات اساسی در پیکره صنعت خودرو کشور و همچنین بازار خودرو اعمال شد. ازسوی‌دیگر جهش ناگهانی نرخ ارز و همچنین اعمال دور دوم تحریم‌های یک‌جانبه بین‌المللی باعث شد قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد و بسیاری از خریداران قادر به خرید خودرو صفر کیلومتر موردنظر خود نباشند. این رویه در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته است تا جایی که برخی مدل‌ها در بازار افزایش چندصدمیلیون تومانی را تجربه کرده‌اند.

بر این اساس باتوجه به شرایط فعلی، بخش عمده‌ای از خریداران خودرو باتوجه به میزان بودجه درنظرگرفته‌شده، به خودروهای کارکرده روی‌می‌آورند. این درحالی است که طی دو سال گذشته رکود اقتصادی تاثیر بسزایی بر این صنعت داشته، تا جایی که می‌توان گفت بخش عمده‌ای از معاملات بازار به خودروهای کارکرده یا به‌اصطلاح دست‌دوم اختصاص یافته است.

در همین راستا باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم با وجود آن‌که طرح‌های فروش اقساطی خودروسازان برای افراد جالب‌توجه است، اما تا حدودی میزان تقاضا در بازار خودرو به سمت خودروهای دست‌دوم سوق پیدا کرده است. بر این اساس باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم، سراغ خودروهای وارداتی فراموش‌شده در بازار رفته‌ایم که با توجه به شرایط فعلی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، خرید آن‌ها با بودجه‌ معقول امکان‌پذیر است.(البته بهترین روش برای پی بردن به این که با بودجه خود چه خودرویی بخریم ابزار با پولم چی بخرم همراه مکانیک است)

ب‌ام‌و سری 3، محبوب و جوان‌پسند

اگر دنبال خرید یک خودرو شهری با امکانات رفاهی مناسب هستید، گزینه‌های متعدد کره‌ای پیش روی شما قرار دارد. اما اگر برند و کیفیت برایتان از هر چیز مهم‌تر است باید به شما نوید خودروهای آلمانی با قیمت کمتر از 400میلیون تومان را بدهیم.

وجود لوگو مرسدس یا ب‌ام‌و ‌ روی خودرو، به تنهایی جذاب به نظر می‌رسد و اگر به دنبال چهره‌ای اغواگر باشید، پنجمین نسل از سری 3، با کد شناسایی E90 جوابگوی شما خواهد بود.

این خودرو در نمونه‌های 320i، 325i، 330i و تعداد محدودی 335i از سال 2006 تا 2011 به بازار ایران وارد شده است که در این میان نمونه‌های 320i به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه به‌صرفه‌تر، بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند. این روزها یک نمونه 320i مدل 2006 با کارکرد 150 هزار کیلومتر، در حدود 250 میلیون تومان قیمت دارد.

نیسان مورانو، ژاپنی مهجور

مورانو در سال 2008 به بازار ایران رسید و باتوجه به بهره‌گیری از پیشرانه V6 حجیم،  جعبه‌دنده CVT ضریب متغیر پیچیده و همچنین کمبود قطعات جانبی، نتوانست بازار هیوندای سانتافه را کساد کند.

پارس‌خودرو محصول خود را با امکانات مناسبی روانه بازار کرد اما چهره خودرو، عامه‌پسند نبود و کابین 5 نفره آن نیز نتوانست خواسته بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت را برطرف کند.

نمونه‌های 2008 این خودرو در بازار حدود 240 تا 350 میلیون تومان قیمت دارند و گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شوند. اما پیش از خرید، از سلامت جعبه‌دنده این خودرو اطمینان کامل حاصل کنید.

هیوندای کوپه، جوان‌پسند و جذاب

ظاهر اسپرت خودروهای حاضر در کلاس کوپه با توجه به خطوط بدنه متفاوت، ارتفاع کم سقف و همچنین بلند بودن در، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد که باتوجه به محدودیت بازار ایران، هیوندای کوپه را می‌توان ارزان‌ترین کوپه بازار ایران دانست؛ خودرویی که در سال‌های 2007 و 2008 با پیشرانه 7/2 لیتری V6 به بازار راه یافت و با توجه به بهره‌گیری از ظاهر جذاب در کنار رنگ‌های زیبا در زمره خودروهای مناسب جوانان قرار می‌گیرد که البته با بودجه کمتر از 230 میلیون تومان نیز قابل دسترسی است و نمونه‌های 2008 فول‌آپشن کم‌کارکرد این خودرو، حدود 150 میلیون تومان قیمت خواهند داشت.

رنو مگان کروک، فرانسوی ازیادرفته

همان‌طور که گفته شد خودروهای اسپرت در بازار ایران تنوع چندانی ندارند. از همین رو قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر این دسته از خودروها عموما از مرز یک‌میلیارد تومان می‌گذرند که طبیعتا نمی‌توان آن‌ها را در این دسته جای داد. اما تنها یک نمونه خودرو وارداتی کروک موجود است که می‌تواند به عنوان تنها نماینده کروک زیر 400 میلیون تومان قدعلم کند.

رنو مگان فرانسوی از اواسط دهه هشتاد در 3 نوع سدان، ‌هاچ‌بک 3‌در، ‌هاچ‌بک 5‌در و کانورتیبل با سقف فلزی به ایران وارد شد که البته در این بین دو نمونه ‌هاچ‌بک 3‌در و کروک سهم کمتری را به خود اختصاص می‌دادند.

مگان اگرچه ‌در بسیاری از لوازم فنی با نسخه‌های دیگر یکسان است اما بازار قطعات ظاهری و به ویژه مربوط به مکانیسم بازشونده سقف با کمی چالش همراه خواهد بود. نمونه‌های 2006 این خودرو، حدود 200 تا 250 میلیون تومان قیمت دارند.

منبع:دنیای خودرو

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه جک j4 و چری آریزو 5

مقایسه دنا و آریو سایپا

مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا

مقایسه جک J4 و برلیانس H330

معرفی آریو S300 ،سایپایی که همیشه کپی می کند

مقایسه دنا پلاس توربو و جک J4

رنو مگان بخریم یا کیا سراتو

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها