حضور دو محصول جدید دانگ فنگ در ایران خودرو !!!

فهرست مطالب


دانگ فنگ AX3 خودرویی است که در رده محصولات استیشن واگن (SW) قرار میگیرد و با توجه به وجود برخی نمادهای ظاهری شباهتی به کراس اوورها دارد. این خودرو در بازارهای مختلف به پیشرانه های گوناگونی مجهز است.

Image result for dongfeng AX4

  پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۷ اسب بخار با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر قابلیت انتقال توان را از جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو دارد.

Image result for dongfeng AX4

همچنین پیشرانه ۹۹۹ سی سی ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو نیز برای دانگ فنگ AX3 قابل سفارش است که میتواند ۱۲۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر تولید نماید.

Related image

توان این پیشرانه کم حجم به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو میرسد. در نسخه های فول آپشن AX3 امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، مانیتور، سیستم تهویه دستی، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، چراغ روشنایی روز، سانروف، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفر، نمایشگر ۷ اینچی، آینه تاشو برقی و… وجود دارد.

دانگ فنگ AX4

بر اساس اطلاعات رسمیمنابع مختلف، دانگ فنگ AX3 فول آپشن ۱٫۶ لیتری قیمت ۱۱ هزار و ۵۳۰ دلار و نسخه ۹۹۹ سی سی توربو فول آپشن، ۱۲ هزار و ۱۲۰ دلار قیمت دارد. به عبارت ساده اگر ایران خودرو دانگ فنگ AX3 را با پیشرانه ۱٫۶ لیتری و سطح داخلی سازی مشابه به “دانگ فنگ اچ سی کراس” (H30 کراس) در کشور تولید کند و از ارز نیمایی نیز استفاده نماید، قطعا بهایی فراتر از ۱۴۰ میلیون تومان را برای آن در نظر خواهد گرفت.

دانگ فنگ AX4 نیز خودرویی دیگر از محصولات این خودروساز چینی است که در حال حاضر در انبار ایران خودرو دیده میشود. این خودروی چینی دیگر شبه کراس اوور و یا هاچبک کراس نیست و به عنوان یک کراس اوور شهری و کوچک به بازارهای هدف دانگ فنگ معرفی شده است. AX4 خودرویی است در صورت عرضه در بازار ایران میتواند با چانگان CS35، بایک X25، جک S3، ام وی ام X22 و… رقابت کند.

دانگ فنگ AX4 در بازارهای مختلف با دو پیشرانه عرضه میشود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری میتواند برای این کراس اوور چینی توان ۱۲۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر فراهم کند و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه و ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید.

دانگ فنگ AX3

نمونه ۱٫۴ لیتری توربو AX4 نیز ۱۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر به چرخ های جلو میرساند و وظیفه این انتقال نیرو بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است.

Related image

در نسخه های فول آپشن دانگ فنگ AX4 امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، استارت دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفر، سانروف و… دارا است.

Image result for dongfeng ax3

بر اساس منابع مختلف دانگ فنگ AX4 فول آپشن ۱٫۶ لیتری قیمتی حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار را دارد و نمونه ۱٫۴ لیتری توربو آن با بهای ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار عرضه میشود. در صورتی که ایران خودرو بخواهد این کراس اوور چینی دانگ فنگ را در ایران مونتاژ نماید و ارز نیمایی به آن تعقل بگیرد، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی قطعا بهایی فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان را برای نمونه ۱٫۶ لیتری اتوماتیک و فول آپشن آن انتخاب خواهد کرد.

Image result for dongfeng ax3

در کنار گمانه زنی های برای عرضه دانگ فنگ AX3 و AX4 در ایران، برخی معتقد هستند که ایران خودرو این خودروها را برای انجام فرایندهای مهندسی و تحقیقات خود به کارخانه تهران آورده است.

زیرا دانگ فنگ و ایران خودرو هر دو شریک مشترکی به نام پژو دارند و با توجه به اینکه پلتفرم های ملی و جدید ایران خودرو بر اساس ساختار پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده است، نمونه برداری از روی دانگ فنگ AX4 و AX3 میتواند بخشی از فرایند مهندسی محصولات ملی و جدید ایران خودرو باشد.

Image result for dongfeng ax3

اما برخی این احتمال را بسیار کم رنگ میدانند. زیرا نمونه خودروهای وارد شده، در انبار محصولات و یا بهتر بگوییم بخش مربوط به معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو دیده شده اند و ارتباطی به بخش مرکز تحقیقات این شرکت ندارند.

منبع : ایرنا

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها