جنجال رسانه‌ای رئیس فراری نیسان!

فهرست مطالب


یک سال پس از آنکه کارلوس گون، رئیس سابق شرکت نیسان به اتهام جرایم مالی در ژاپن بازداشت شد، حالا او از محکمه گریخته و به کشور اجدادی‌اش لبنان پناه برده است. به گزارش مجله همراه‌ مکانیک، او که یکی از عناصر کلیدی در نجات شرکت خودروسازی نیسان از ورشکستگی بود، پس از دستگیری اتهامات خود را تکذیب می‌کرد و گزارش‌نکردن دقیق درآمد و پاداش‌های خود را دلیلی برای مجرم شناخته شدن نمی‌دانست. کارلوس گون چهار ماه را در زندان سپری کرد و فورا از شرکت نیسان اخراج شد.

با این وجود پرونده آقای گون پیچیدگی‌های بسیاری داشت تا جایی که دستگاه قضایی ژاپن تا همین هفته گذشته همچنان در مرحله تحقیق بود و حکمی جز آزادی با وثیقه نمیتوانست صادر کند.

کارلوس گون
کارلوس گون

اما قصه فرار او چیزی کم از فیلم‌های هالیوودی ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارلوس گون که تحت تدابیر امنیتی بالایی از سوی دولت ژاپن قرار داشت، با همکاری یک شرکت خصوصی امنیتی در کیس گیتاری که متعلق به گروه موسیقی اجرای سال نوی میلادی بود مخفی و از خانه خارج شد. پس از آن وی خود را به ترکیه رساند و از آنجا با جت شخصی‌اش به لبنان پناه برد. رئیس سابق شرکت خودروسازی نیسان پس از رسیدن به خاک لبنان با صدور بیانیه‌ای گفت که از قانون فرار نکرده بلکه از بی‌عدالتی و نقض حقوق‌بشر گریخته است. فرار گون حداقل 5 کشور و چند نهاد بین‌المللی را درگیر پرونده وی کرده است، چرا که کارلوس گون سه گذرنامه لبنانی، برزیلی و فرانسوی داشت و حالا پای ترکیه هم به ماجرا باز شده و تعدادی در این کشور بازداشت شده‌اند. پلیس بین‌الملل یا همان اینترپل هم از لبنان خواسته آقای گون را دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی ژاپن بدهد؛ خواسته‌ای که به نظر بی‌پاسخ خواهند ماند. به نظر می‌رسد کارلوس گون قصد برگزاری نشست خبری را آینده‌ای نزدیک دارد؛ چیزی که می‌تواند بیش از پیش جنجال آفرین باشد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

چرا نیسان ایکس تریل بخریم

نبرد سامورائی و یاکوزای ژاپنی در خاک ایران

مقایسه رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل، شاسی بلندهای همزاد

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها