بررسی میتسوبیشی ASX 2019

فهرست مطالب


آیا به‌روزرسانی جدید میتسوبیشی ASX می‌تواند این خودرو را در کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندهای جمع‌وجور رقیبی قدرتمند نشان دهد؟!


اکثر خودروها طول عمر هفت ‌تا هشت ساله‌ای دارند و در این مدت تنها یک فیس لیفت مهم را تجربه می‌کنند؛ اما میتسوبیشی ASX دومین به‌روزرسانی جدی خود را در زمان گرامیداشت تولد 10 سالگی‌اش تجربه کرده است.

 


میتسوبیشی در فضایی مبهم قرار دارد. این شرکت از سال 2017 به اتحاد رنو-نیسان پیوسته و هم‌اکنون فرایند توسعه‌ی پلتفرم خودرویی کوچکی را پشت سر می‌گذارد تا این معماری در شاسی بلندهای کلاس B هر سه خودروساز بکار رود. فعلاً خبری خاصی از این پلتفرم به بیرون درز نکرده و ما هم روی کراس اوور ASX تمرکز کرده‌ایم.


بهبودهای طراحی این خودرو روی نمای جلو معطوف شده‌اند جایی که شاهد نمایی کاملاً متفاوت نسبت به قبل هستیم. این بخش از طراحی شبیه به پیکاپ L200 جدید سود برده و شاهد کاپوتی روان‌تر و جلوپنجره‌ای برجسته هستیم. نمای عقب آشناتر بوده هرچند باید به چراغ‌های LED جدید و طراحی متفاوت سپر عقب اشاره کنیم.


زیر پوست این خودرو پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی جدیدی جا خوش کرده و بنابراین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری قبلی بازنشسته شده است. با قدرت 148 اسب بخاری، قلب آهنین جدید ASX حدود 30 درصد قوی‌تر بوده و گشتاور آن نیز بهبود 27 درصدی داشته است. این خودرو را هم‌اکنون می‌توان با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس CVT اتوماتیک سفارش داد.


اما هیچ‌چیزی نمی‌تواند سن بالای این خودرو را پنهان کند. ASX در جاده رضایت کمتری نسبت به هیوندای کنا یا مزدا CX-3 ایجاد می‌کند و پیشرانه‌ی آن عصبی‌تر از پیشرانه‌ی توربوی سوزوکی ویتارا است. فرمان هم حس خاصی را به دستان راننده منتقل نمی‌کند.


علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای جدید شما باید آن را کاملاً تحت‌فشار بگذارید تا پرفورمنس مناسبی داشته باشید. سبقت گرفتن با این خودرو با توجه به نوع گیربکس موجود باید کمی محتاطانه صورت بگیرد هرچند حداقل با وجود گیربکس CVT قدرت کافی برای عبور از یک تراکتور قدیمی وجود خواهد داشت. در سرعت‌های بالا هم صدای باد از اطراف آینه‌های کناری به گوش می‌رسد و لاستیک‌ها هم صدایی تولید می‌کنند که آن‌هم در کابین وجود خواهد داشت.


اما خب کابین احساس خوش‌ساخت بودن را تا حدی تداعی می‌کند. درب‌های ASX به دلپذیری محصولات سئات یا فولکس بسته نمی‌شوند اما اگرچه متریال ارزان‌قیمت در بخش‌های پایینی داشبورد بکار رفته اما پلاستیک‌های سطح بالایی در روی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شود. فضای عقب این خودرو بیشتر مناسب کودکان بوده ولی در سفرهای کوتاه هم بزرگ‌سالان مشکل خاصی نخواهند داشت.


یک صفحه‌نمایش 8 اینچی جدید در داشبورد همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و البته سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی نیز وجود دارند. مدل‌های فول این خودرو از ناوبری تام تام استفاده می‌کنند.


میتسوبیشی می‌گوید قیمت این کراس اوور از کمتر از 21 هزار پوند آغاز می‌شود. با این پول شما نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی ASX را صاحب خواهید شد. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، چراغ‌های تمام LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، کروز کنترل، تهویه مطبوع و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد.


نسخه‌ی دینامیک ASX که انتظار می‌رود حدود 3 هزار پوند گران‌تر باشد دارای تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک، صندلی‌های چرمی، تریم کرومی بیشتر و تجهیزات ایمنی همچون هشدار نقاط کور، دستیار تغییر لاین و هشدار ترافیک پشتی است.

منبع: اتوگاید

با مطالعه مقالات زیر بی دغدغه خودرو مورد نظر خود را بخرید :

راهنمای خرید خودرو شاسی بلند

مقایسه شاسی بلندهای محبوب اسپورتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان

مقایسه کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها