اما و اگرهای واردات خودروی دست دوم

فهرست مطالب


موضوع واردات خودروهای دست دوم در حالی با هدف تنظیم قیمت و کیفیت خودروهای داخلی پیگیری می‌شود که برخی اجرای آن را لازمه ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو می‌دانند و برخی نیز معتقدند بدون در نظر گرفتن منبع ارزی، طرح موفقی نخواهد بود.

مخاطبان با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان « بررسی واردات خودروهای دست دوم خارجی،از شایعه تا واقعیت» موضوع آزادسازی واردات خودروهای استاندارد دست دوم خارجی بدون داشتن تعرفه واردات را به منظور کنترل قیمتها در بازار خودرو خواستار شده‌اند.

خودرو
خودرو

در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد به طوری که برخی معتقدند آزادسازی واردات خودروهای دست دوم باعث بهبود کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و ایجاد فضای رقابتی در جامعه می‌شود و در مقابل، برخی در مخالفت با آن اعلام می‌کنند که بدون در نظر گرفتن منبع ارزی، نمی‌توان این پیشنهاد را پیگیری کرد.

در چنین شرایطی رحمانی وزیر صنعت محدودیت واردات خودروها را اقدامی برای حمایت از تولید داخل عنوان می‌کند. در مقابل، برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات کالا و از جمله خودرو می‌تواند باعث تقویت کیفیت تولیدات داخلی و کاهش قیمت‌های حبابی در بازار شود.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  گفت: اگر واردات خودروهای دست‌ دوم به کشور صورت گیرد شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: می توان سانتافه مدل 2016 را با کارکرد 20 هزار کیلومتر و قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور وارد کرد و در نهایت با در نظر گرفتن تعرفه 100 درصدی، قیمت این خودرو در داخل حدود 250 میلیون تومان خواهد بود.

خودرو
خودرو

مؤتمنی ادامه داد: با واردات خودروهای دست دوم خارجی، قیمت خودروهای داخلی نیز تعدیل خواهد شد به عنوان مثال هایما با همان قیمت 100 میلیون تومان قبل خرید و فروش خواهد شد.

 مؤتمنی با بیان اینکه واردات خودروهای دست‌دوم خارجی باعث متعادل شدن قیمت تولیدات داخل و افزایش کیفیت آنها می‌شود، گفت: کشورهایی مانند آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، ترکیه و هند از سیاست واردات خودروهای دست‌دوم در جهت افزایش رضایت‌مندی مشتریان و همچنین بهبود تولیدات داخلی خود استفاده کرده‌اند.

منبع : ایسنا

حتما بخوانید:

پراید بخریم یا تیبا

5 دلیل برای این که پژو 301 بخریم

5 دلیل برای اینکه پزو 508 بخریم

5 دلیل برای اینکه کیا سورنتو بخریم

5 دلیل برای اینکه دانگ فنگ s30 نخریم

5 دلیل برای اینکه رنو ساندرو نخریم

چرا از سایپا سراتو نخریم

چرا پژو پرشیا نخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها