افزایش 200 تا 300 درصدی قیمت خودرو منطقی نیست

فهرست مطالب


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی قیمت خودرو منطقی نیست، گفت: دلایل منطقی برای ماندن خودروهای ناقص کف کارخانجات وجود دارد و خودروساز دست به دپو نمی زند.

به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک

سید تقی کبیری درخصوص خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه احتکار و دپو در خودروسازی ها گفت: مساله احتکار و انبار خودرو در خودروسازی ها اصلاً قابل قبول و منطقی نیست و وجود خودروهای ناقص به معنی احتکار نیست، دسته‌ای از دلایل منطقی برای ماندن خودروهای ناقص کف کارخانجات وجود دارد و خودروساز دست به دپو نمی زند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله قابل قبول است که خودروساز قادر به تأمین برخی قطعات نیست و لازم است در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از گذشته این صنعت را مورد حمایت خود قرار دهد.

کبیری درخصوص دلایل گرانی خودرو اظهار داشت: گرانی ارز، مواد اولیه و قطعات و افزایش هزینه و قیمت تمام‌شده خودرو بخشی از دلایل افزایش قیمت خودرو هستند که البته می‌توان با مدیریت صحیح، با افزایش قیمت طبیعی خودرو مواجه بود. هچنین نقدینگی وارد شده به بازار خودرو و حضور دلالان مسائلی هستند که یقیناً در افزایش قیمت خودرو مؤثر می باشند، اما وقتی فضای مدیریتی به سمتی می‌رود که نقدینگی به‌راحتی به بازار خودرو وارد می‌شود و آثار مخرب خود را برجا می‌گذارد، این مسئله نیز قابل توجه و بررسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش 200 تا 300درصدی قیمت خودرو منطقی نیست و با مدیریت‌های بهتر، شاهد افزایش قیمت‌های اینچنینی نمی‌بودیم.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم را دارید مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

راهنمای خرید خودرو دست دوم

12 نکته حقوقی مهم در خرید خودرو دست دوم 

راهنمای خرید پراید  دست دوم

5 اشتباه مهلک در خرید خودرو دست دوم

راهنمای خرید خودروی چینی دست دوم

راهنمای خرید جک S5 دست دوم

راهنمای خرید پژو 206 دست دوم

راهنما خرید سمند دست دوم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها