افزایش نقل و انتقال در پی کاهش قیمت ها

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک بــازار خودرو طی ماه‌های گذشته رفتار غیرقابل پیش‌بینی از خود نشان داده و از تغییر و تحولات بازارهای مهم و استراتژیک اقتصادی نظیر بازار سکه و ارز و همچنین بازار مسکن پیروی کرده است.

اما طی هفته‌های اخیر این نوسانات کاهش چشمگیری داشتند و ثبات نسبی در بازار حاکم شده است. این رویه تا روزهای ابتدایی هفته جاری نیز ادامه داشت. اما اکنون با بررسی جداول قیمتی و گفت‌وگو با برخی فعالان بازار درمی‌یابیم در دو روز گذشته باردیگر نمودار تعیین قیمت خودرو در بازار شیب منفی گرفته و به حالت نزولی تغییر وضعیت داده است. بر این اساس خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی نیز دست‌به‌کار شده و اقدام به خرید خودرو موردنظر خود کرده‌اند و همین موضوع باعث شد باردیگر نقل‌وانتقالات صورت گرفته در بازار افزایش یابد.

اگر قصد خرید خودرو دارید مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

 تعویض پلاک خودرو

 راهنمای خرید خودرو دست دوم-بخش فنی 

راهنمای خرید پژو 405 دست دوم

استعلام خلافی خودرو

برخی کارشناسان و فعالان بازار معتقدند با به‌حرکت در آمدن مجدد چرخه خریدوفروش در بازار، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها باردیگر دچار نوسان شوند. زیرا در حال حاضر همچنان قیمت‌های اعلام‌شده در بازار واقعی نیست. بر این اساس دلال‌ها به‌دلیل کم شدن تقاضا از سوی خریداران و همچنین کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها، به‌ناچار مجبور به عرضه خودروهای احتکارشده هستند و همین موضوع به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است. اما به محض اینکه بادیگر خریداران اقدام به خرید خودرو می‌کنند، دلال‌ها وارد عمل‌شده و با افزایش ناچیز قیمت‌ها، سعی در بالا بردن آن‌ها دارند.

البته تجربه نشان داده است طی ماه‌های گذشته، خریداران بسیار هوشیار شده و با بررسی دقیق واکنش‌های بازار، بهترین زمان خریدوفروش را تشخیص می‌دهند. این موضوع تاحدودی کار دلال‌ها را با اشکال مواجه کرده است.
با نگاهی به جدول قیمت‌ها در بازار آزاد درمی‌یابیم روزهای میانی هفته جاری، قیمت برخی خودروهای داخلی با کاهش 2 تا 5میلیون‌تومانی همراه بوده که از شاخص‌ترین آن‌ها به کاهش 5میلیونی قیمت جک S5 در بازار می‌توان اشاره کرد. بر این اساس قیمت این کراس‌اوور چینی درحال‌حاضر حدود 291‌میلیون‌تومان تخمین زده می‌شود. این در حالی است که برخی دیگر از خودروهای چینی مونتاژشده در کشور نیز این رویه پیروی کرده و با کاهش قیمت عرضه می‌شوند.
این گزارش در روز گذشته از کاهش دو میلیونی قیمت دنا پلاس و کاهش یک میلیونی قیمت رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک در بازار حکایت دارد، که بر این‌اساس، قیمت برآوردشده این خودروها به ترتیب 157 و 175میلیون‌تومان خواهد بود.
پژو 206 تیپ2 نیز در بازار با کاهش یک‌میلیونی به نرخ معاملاتی 85 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. همچنین پژو 207 صندوقدار اتوماتیک جدید نیز با کاهش 3میلیونی به بهای 164 میلیون‌تومان کاهش یافته است. پژو پارس LX با کد کلاس 18 نیز از دیگر خودروهایی است که کاهش یک‌میلیونی را در بازار تجربه کرده و با قیمت 115 میلیون‌تومان خریدوفروش شده است.

سایپا 111 SE نیز با تنوع رنگ، قیمتی حدود 51 میلیون تومان را برای خود ثبت کرده که نسبت‌به روزهای گذشته نوسان چندانی نداشته است.
همچنین سایپا 132 نیز با قیمت 47 میلیون و 400 هزار تومان در بازار خریدوفروش می‌شود. این در حالی است که تیبا 2 هاچ‌بک نسبت به روزهای گذشته کاهش یک‌میلیون و 300 هزار تومانی را تجربه کرده و بهای معاملاتی 58 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک شده است.
رنو ساندرو اتوماتیک نیز با کاهش 3میلیونی، با قیمت 178 میلیون تومان خریدوفروش شده، این در حالی است که نسخه دنده‌دستی این خودرو بهایی حدود 150 میلیون تومان دارد. همچنین ساندرو استپ‌وی اتوماتیک با کاهش 3 میلیونی، با قیمت 190 میلیون تومان در بازار خریدوفروش شده است. نسخه دنده‌دستی آن نیز با بهای معاملاتی 156‌میلیون تومان خریدوفروش شده است.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها