ابرخودرو هیبریدی فراری SF90 Stradale رونمایی شد

فهرست مطالب


اولین ابرخودرو هیبریدی فراری در طول تاریخ حیات این برند، رسمأ رونمایی شد. این ابرخودرو با نام SF90 Stradale، نیرومندترین اسب سرکش خیابانی ساخته شده تا به امروز است. 

فراری SF90 Stradale وجودیت خود را باید مدیون لافراری باشد زیراکه تکنولوژی هیبریدی بکار رفته در آن، نسخه تکامل یافته و پیشرفته تر آنچه بود که در لافراری استفاده شد و میتواند رقم قابل توجه 986 اسب بخار نیرو را تولید کند.

فراری SF90 Stradale
فراری SF90 Stradale

نیرومحرکه هیبریدی آن، شامل یک واحد 8 سیلندر خورجینی 4 لیتری توربو به توان 769 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر میشود که به تنهایی نیرومندترین موتور 8 سیلندر فراری تا به امروز است. یک موتور الکتریکی برای محور عقب و دو موتور الکتریکی برای محور جلو، مجموعأ میتوانند 217 اسب بخار نیرو را به نیروی موتور بیفزایند تا مجموع قدرت خروجی به 986 اسب بخار برسد. موتورهای الکتریکی از طریق باتری های لیتیوم یونی تغذیه میشوند. 

فراری SF90 Stradale
فراری SF90 Stradale

SF90 Stradale اولین سوپراسپرت فراری (بدون در نظر گرفتن شوتینگ بریک چهار نفره GTC4 Lusso) است که به گیربکس 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک تجهیز شده و نیروی تولیدی را به چهار چرخ انتقال میدهد. به ادعای فراری، SF90 Stradale میتواند در عرض 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن نیز 6.7 ثانیه اعلام شده است. SF90 Stradale میتواند تا 340 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. اما SF90 Stradale فقط برای سرعت و شتاب ساخته نشده، بلکه ساخته شده تا رکورددار پیست ها باشد.

فراری مدعی است که این ابرخودرو هیبریدی پیست فیورانو فراری را در 1 دقیقه و 19 ثانیه طی میکند و این درحالیست که این زمان برای لافراری به 1 دقیقه و 19.70 میرسد. 

 

فراری SF90 Stradale
فراری SF90 Stradale

فراری SF90 Stradale به پشتوانه نیرومحرکه الکتریکی اش میتواند مسافت 25 کیلومتر را بپیماید و در این حالت به حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت برسد. SF90 از ورودی شارژ مستقیم برق هم بهره میبرد. 

فراری SF90 Stradale
فراری SF90 Stradale

ظاهر SF90 Stradale یک فراری اصیل است اما متفاوت با سایر ساخته های این برند تا به امروز. دماغه این ابرخودرو به میزان 15 میلی متر از وسط بدنه بالاتر است تا جریان باد را راحت تر از زیر بدنه عبور دهد. آیرودینامیک بی نظیر SF90 Stradale باعث شده تا بتواند 390 کیلوگرم نیروی رو به پایین را در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تولید کند. 

کابین SF90 Stradale نیز با تمام تولیدات فراری متفاوت است. نشاندهنده های 16 اینچی HD، هدآپ دیسپلی پیشرفته، چیدمان جدید کنترل ها بر روی فرمان و پنل تعویض دنده های متفاوت، گواهی بر این مدعاست SF90 دارای چهار حالت رانندگی eDrive، هیبرید، پرفورمنس و qualify است. 

این فراری در حالت eDrive همانطور که از نامش پیداست، تنها با موتورهای الکتریکی اش به حرکت در میآید و در حالت هیبرید، موتور 8 سیلندر نیز به آن میپیوندد و در حالت پرفورمنس و Qualify، توربوشارژرها نیز وارد عمل میشوند تا SF90 با تمام قوا به حرکت در بیاید. 

فراری SF90 Stradale
فراری SF90 Stradale

این ابرخودرو هیبریدی علیرغم به دوش کشیدن انبوهی تکنولوژی و مجموعه باتری لیتیوم یونی، 1570 کیلوگرم وزن دارد که 30 کیلوگرم هم از لافراری سبک تر است ضمن اینکه شاسی آن 20 درصد خشک تر از لافراری بوده و مقاومت پیچشی آن نیز به میزان 40 درصد نسبت به آن افزایش داشته است. 

منبع : خبر خودرو

 

مقالات مرتبط:

8 هاچ بک محبوب بازار

با تمام نسل های هیوندای سانتافه آشنا شوید

بررسی هیوندا سوناتا

معایب نسل های مختلف سانتافه

راهنمای خرید خودرو شاسی بلند

پژو 207 صندوق دار بخریم یا نخریم

با نسل های مختلف کیا سراتو آشنا شوید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها